Cảnh báo mới của WHO về Covid 19

0

WHO đã đưa ra cảnh báo tối qua, cho rằng “Thế giới đang bước vào giai đoạn nguy hiểm mới” của đại dịch vi-rút Corona và sự lây nhiễm “đang leo thang”.

150,000 ca mới vừa được báo cáo hôm qua, một ngày tăng đột biến nhất trong lịch sử – và gần 2% trong số những ca nhiễm toàn cầu là bởi vì sự bùng phát dịch lại bắt đầu.

Đó cũng là ngày tiểu bang NSW chỉ ghi nhận 1 ca nhiễm mới nhưng tình hình lại hoàn toàn khác với tiểu bang Victoria khi hây hết trong 25 ca nhiễm mới là do lây nhiễm trong cộng đồng.
——–
The World Health Organisation issued a warning overnight, saying “the world is in a new and dangerous phase” of the coronavirus pandemic, and infections “accelerating”.

150,000 new cases of COVID-19 were reported yesterday, the largest daily surge on record – and nearly 2% of all cases globally since the outbreak began.

It comes as New South Wales recorded only one new case overnight, but it’s another story over the border where 25 new cases – mostly transmitted in the community – were recorded in Victoria.

More: 7news.link/3diV0A0

Credit: 7NEWS